De sector kijkt terug op een belangrijke terugval in de verkoop in het tweede kwartaal van 2020, voornamelijk in het on-trade kanaal, als gevolg van de COVID-19 maatregelen. Ondertussen bleven de bedrijven zich volop inzetten om ervoor te zorgen dat hun producten ten allen tijde voldoen aan de hoogste eisen op het vlak van kwaliteit en gezondheid. Bovendien ondernemen de bedrijven reeds vele jaren bijzondere inspanningen om hun impact op het milieu te verkleinen. Zo onderschrijft de sector het Verpakkingsplan dat FEVIA en de andere betrokken actoren in 2018 hebben uitgewerkt. Met dit programma engageren de bedrijven zich om op korte termijn een reeks ambitieuze doelstellingen op het vlak van duurzaamheid te behalen, waaronder de inzameling en recyclage van 90 procent van alle drankverpakkingen tegen 2022. Dit is 7 jaar sneller dan wat de Europese wetgeving voorschrijft.
Bart Peeters is Country Director Benelux van Spadel. Hij heeft ruime FMCG ervaring. Van 2016 tot 2019 had Peeters verschillende directiefuncties bij Coca-Cola European Partners. Daarvoor was hij onder meer bij Procter & Gamble en McKinsey & Company aan de slag. Peeters behaalde een doctorstitel als burgerlijk ingenieur aan de Katholieke Universiteit te Leuven in 2001.