-
Focus
An Vermeulen (Coca-Cola Europacific Partners) nieuwe voorzitster VIWF
VIWF heeft een nieuwe voorzitter: An Vermeulen, VP & Country Director België en Luxemburg bij Coca-Cola Europacific Partners, neemt vanaf deze week de fakkel over van Bart Peeters (Country Director Benelux Spadel).
Lees verder
› -
Focus
Bijna 4 op de 10 Belgen kopen dranken over de grens
We steken steeds vaker de grens over om te besparen op dagdagelijkse producten. Zeker voor onze dranken is dit het geval. Ons land heft immers, bovenop de BTW en normale accijnzen, nog een verpakkingsheffing en zogenaamde ‘suikertaks’ (die ook geldt op dranken met geen suiker of zoetstoffen zoals gearomatiseerde waters). Liefst 37% van de Belgen geeft dan ook aan dranken in onze buurlanden te kopen, zo blijkt uit onze bevraging bij 1000 Belgen. De suikertaks streeft dus compleet zijn doel voorbij en onze Belgische 'taksenlasagne' zorgt ervoor dat zowel onze bedrijven als de overheid inkomsten mislopen.
Lees verder
› -
Focus
“Pet uit nieuwe blauwe zak kan even zuiver gesorteerd worden dan bij andere inzamelsystemen”
Dankzij de nieuwe blauwe zak die Fost Plus in 2019 introduceerde, wordt per inwoner 8 kg meer plastic ingezameld. Dit zorgt ervoor dat in België meer dan 50% van alle plastic en 92% van de pet-drankverpakkingen intussen gerecycleerd wordt. Dankzij moderne recyclagefaciliteiten zoals bij Indaver in Willebroek is dit recyclaat van pet uit de blauwe zak van even hoge kwaliteit dan bij andere inzamelsystemen.
Lees verder
› -
Focus
Nieuwe Europese studie toont: PET-verpakkingen evolueren gestaag naar circulariteit
We evolueren in Europa steeds meer naar circulariteit op vlak van pet-verpakkingen, zo blijkt uit een nieuwe studie van Eunomia. Vooral op het vlak van recyclage zetten we grote stappen: de recyclage-capaciteit is met liefst 21% gestegen sinds 2018 naar een totaal van 2,8 miljoen ton.
Lees verder
›
{{'ACTUALITES' | translate}}
-
16 jan 2023
Trends 2023: dranken als nieuwe gezondheidsboosters: “Frisdrankproducenten zullen beetje apothekers worden”
Lire la suite ›
-
09 jan 2023
Dry January of Tournée Minérale: we zijn steeds meer ‘sober-curious’ en kiezen daarbij voor minder zoete, complexe dranken
Lire la suite ›
-
20 dec 2022
We feesten steeds vaker met hippe ‘NAB’s’ met complexe smaken
Lire la suite ›
-
23 nov 2022
We drinken te weinig water en dat heeft een hoge (gezondheids)kost
Lire la suite ›
-
08 nov 2022
Frisdranktrend: fris en zuur zijn het nieuwe zoet
Lire la suite ›
-
25 okt 2022
Belg consumeert bewuster: minder suiker en duurzame verpakkingen
Lire la suite ›
{{'VOIR_TOUTES_LES_ACTUS' | translate}}
Wilt u de driemaandelijkse FIEB-nieuwsbrief ontvangen ?
#fiebviwf
-
@ / fiebviwf
Wat en wie is VIWF?
VIWF is de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie. Wij vertegenwoordigen de bedrijven die niet-alcoholische dranken op de Belgische markt brengen …
{{'EN_SAVOIR_PLUS' | translate}}